سه شنبه ٣٠ آبان ١٣٩٦ - 
1 2 2
 
منو اصلی
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 6270
 بازدید امروز : 741
 کل بازدید : 2040738
 بازدیدکنندگان آنلاين : 12
 زمان بازدید : 0.22
 
صفحه اصلي > معاونت ها > معاونت آموزشی > گزارش عملکرد آموزشی 
 
 

گزارش اقدامات و دست آورد هاي آموزشي دانشكده بهداشت 1389

الف- تشكيل گروههاي آموزشي ، ارتقاء رشته ها ، مقاطع تحصيلي و دانشجويان

 - دانشكده بهداشت، در بدو تاسيس در سال 1369 داراي رشته هاي بهداشت حرفه اي در مقطع كارداني و كارشناسي ناپيوسته، بهداشت عمومي  در مقطع كارشناسي ناپيوسته و از سال 1370 نيز رشته بهداشت محيط در مقطع كارداني به آن اضافه شد. بطوريكه بيش از 70 درصد دانشجويان در مقطع كارداني مشغول تحصيل  بودند.

- هم اكنون رشته هاي پذيرش دانشجو در دانشكده در مقطع كارشناسي ناپيوسته بهداشت حرفه اي و بهداشت محيط، و بهداشت عمومي ، كارشناسي  پيوسته بهداشت محيط و بهداشت حرفه اي، مقطع كارشناسي ارشد در رشته هاي بهداشت حرفه اي ، مهندسي بهداشت محيط، آموزش بهداشت ، اپيدميولوژي ، مقطع دكتراي تخصصي در رشته هاي اپيد ميولوژي  و آموزش بهداشت مي باشد. علاوه بر اينكه با پذيرش دانشجو در مقطع دكتري رشته هاي بهداشت حرفه اي و بهداشت محيط از سال 1390 موافقت شده است. . همچنين راه اندازي دوره هاي MPH  در گرايش هاي مختلف ،از سال 1383، جزو يكي از مهمترين فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي اين دانشكده بوده است.

 -  از سال 1369 تا كنون تعداد دانش آموختگان اين دانشكده بيش از 4000 نفر مي باشد. در جدول 1 شاخص هاي آموزشي دانشكده از نظر تعداد رشته هاي در حال پذيرش دانشجو، تعداد دانشجويان شاغل به تحصيل و شاخاصهاي ديگر آموزشي ارائه شده است.

 جدول 1- شاخص هاي آموزشي دانشكده از نظر رشته هاي تحصيلي ، دانش آمو ختگان و دانشجويان در حال تحصيل  

شاخص

تعداد

ملاحظات

رشته در مقطع كارشناسي ناپيوسته

رشته در مقطع كارشناسي پيوسته

 رشته در مقطع كارشناسي ارشد

رشته در مقطع دكتري تخصصي PhD

 رشته در مقطع دستياري

رشته در مقطع MPH

دانشجويان شاغل به تحصيل

دانش آموختگان از بدو تاسيس تا كنون 

كاركنان در حوزه آموزش

كارگنان در حوزه اموردانشجوئي

3

3

4

4

1

5

567

4055

25

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
  - قبولي دانش آموختگان دانشكده در مقاطع بالاتر تحصيلي  در طي 20 سال گذشته  از نظر كمي بي نظير و همچنين از نظر كيفي نيز در تمام ساليان كسب رتبه هاي برتر در سطح كشور  از دست آوردهاي مهم دانشكده بوده است. 

 ب) ارتقاءاعضاي هيئت علمي

از  بدو تاسيس دانشكده تا بحال، اعضاي هيئت علمي دانشكده از نظر كمي و كيفي رشد داشته است . گرچه رشد كمي آن رضايت بخش نبوده ، ولي از نظر كيفي بسيار مطلوب بوده است. بطوريكه در سال 1369 تعداد اعضاي  هيئت علمي كمتر از 15 نفر كه  بيش از 95 % آنها در مرتبه مربي بوداند ولي هم اكنون اين تعداد 20 نفر ، كه بيش از 89 % در مرتبه استاد ياري به بالا مي باشند

 ج) توانمند سازي اعضاي هيئت علمي دانشكده:

  اين امر از طريق تقويت EDO  دانشكده  و اجراي برنامه هاي EDC  دانشگاه  انجام مي شود. مهمترين اين فعاليت ها شامل :

- نياز سنجي هاي آموزشي اعضاي هيئت علمي

 - تهيه و تدوين كتب و مطالب آموزشي

 -  بر گزاري كارگاههاي آموزشي طرح درس مفدماتي و پيشرفته و تهيه  طرح درس توسط اساتيد

  - برگزاري كارگاههاي متنوع روشهاي تدريس و ارزشيابيو ...  

-    برگزاري كارگاههاي آموزشي استفاده از وسايل كمك آموزشي و تهيه پاور پنت و...

د) برگزاري منظم جلسات  مرتبط با ارتقاء آموزش و اعضاي هيئت علمي

    اين جلسات شامامل ، شوراي آموزشي دانشكده ، شوراي گروههاي آموزشي دانشكده ، كميته منتخب و شوراي تحصيلات تكميلي دانشكده در راستاي اهداف آموزشي و پژوهشي بطور منظم برگزار مي گردد.

ه) همكاري اعضاي هيئت علمي دانشكده با حوزه هاي مختلف وزارت متبوع و سازمانهاي ديگر

     - عضويت بيش از 30% اعضاي هيئت علمي دانشكده در هيئت هاي ممتحنه و ارزشيابي رشته هاي مختلف از جمله بهداشت عمومي، آموزش بهداشت، بهداشت حرفه اي ، بهداشت محيط ، بيماري هاي عفوني ، آمار زيستي ، اپيدميولوژي و...

- عضويت بيش از 60% اعضاي هيئت علمي دانشكده در كميته هاي اجرائي و سياست گذاري وزارت متبوع

- مشاركت اعضاي هيئت علمي دانشكده در ارائه بر نامه هاي آموزشي جديد و بازنگري دروس و ارائه خدمات آموزشي به كارشناسان بهداشتي در حوزه هاي مختلف وزارت بهداشت از طريق برگزاري كارگاههاي آموزشي در سطح كشور

- تهيه كتب و دستورلعمل هاي مختلف آموزشي بهداشت محيط ، حرفه اي ،عمومي، اپيدميولوژي پايه و باليني و طب پيشگيري به  سفارش وزارت متبوع

- تهيه و تدوين كتب الكترونيك  آموزشي مرتبط با اپيدميولوژي باليني، بستر هاي پژوهشي نياكان، تاريخ پزشكي، فرهنگ و تمدن اسلام و ايران

- برگزيده شدن كتاب نوپديدي و جهانگيري آنفلوآنزاي جديد به عنوان كتاب درسي باز آموزي

- همكاري علمي و آموزشي با وزارت صنايع ، نيرو، جهاد كشاورزي ، آموزش و پرورش، سازمان حفاظت محيط زيست، شركت هاي آب و فاضلاب، شركت نفت ، سازمان بنادر و كشيراني ،

- همكاري  اعضاي هيئت علمي با انجمن هاي علمي وزارت بهداشت ، و عضويت در انجمن هاي علمي ديگر در كشور و خارج از كشور. از طريق عضويت در هيئت مديره اين انجمن ها و يا عضويت علمي و افتخاري ،

و)ارتقاء  فضا . امكانات و تجهيزات آموزشي دانشكده

   -  توسعه فضا هاي آموزشي از طريق انتقال محل دانشكده بهداشت از محل سابق در خيابان اراك به محل فعلي ( دانشكده پزشكي سابق) در سال 1380  از طريق باسازي و تعميرات اساسي كه به تدريج كامل شده است. به نحوي كه هم اكنون فضاهاي آموزشي مناسبي در اختيار دانشكده قرار گرفته است اين امر باعث ايجاد بستر مناسب براي توسعه  تحصيلات تكميلي در دانشكده  گرديده است. اين فضا ها شامل

 - كلاسهاي درسي به تعداد 12 كلاس

- كلاس هاي ويژه تحصيلات تكميلي 6 عدد

-  تالار به گنجايش 100 نفر با تجهيزات سمعي و بصري كنفراس

-  آمفي تئاتر با ظرفيت 120 نفر

-  تالار با ظرفيت 300 نفر كه در حال حاضر عمليات بازسازي اساسي آن به شكل مدرن در حال انجام است.

- كتابخانه دانشكده با فضاي مناسب

-  سايت دانشكده

- كلاسهاي كامپيوتر

-  تمام كلاسها مجهز  به وسايل سمعي و بصري (اورهد، ويدئو پروژكتور و كامپيوتر) شده است.

-  ايجاد امكانات لازم جهت دانشجويان PhDآموزش بهداشت

-  افزايش تعداد كتاب به 8597  عنوان

 - افزايش تعداد كتاب انگليسي كتابخانه از 2031 عنوان

  - افزايش تعداد كتاب مرجع كتابخانه از 900  عنوان

پیوندهای مهم
پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

پایگاه اطلاع رسانی دولت

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری
 
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشــتی
دانشکده بهداشت
آدرس : تهران - بزرگراه شهید چمران میدان شهید شهریاری بلوار دانشجو

تلفن : 1-22432040- 021
پست الکترونیک : public.health@sbmu.ac.ir
© تمامی حقوق این سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهید بهشتی می باشد.